Четвер, 13.08.2020, 19:40Вітаю Вас Гость | RSS
Полтавська загальноосвітня школа №24
Меню сайту
Категорії розділу
Новини сайту [8]
Новини школи [588]
Наше опитування
Чи потрібен в школі психолог?
Всього відповідей: 42
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка практичного психолога


Практичний психолог Сіра Юлія Олександрівна 

Адреса електронної пошти usira5449@gmail.com

Консультація учнів, батьків, вчителів у  період карантину по  телефону 066-892-34-87

(понеділок-п’ятниця, з 9:00 до 17:00).

Можете  писати  у Viber.

Як правильно вийти з ізоляції

(поради психотерапевтки Алли Рожкової)

Про вплив ізоляції

Ізоляція – це величезний стрес для людини й досить-таки тривалий. Усі його переносять по-різному, залежно від психотипу. Для когось самоізоляція – це більш-менш комфортний стан, тому що декому абсолютно нормально спілкуватися з обмеженою кількістю людей. А тим, хто звик більше комунікувати, дуже складно. Також багато залежить від ситуації. Адже коли є можливість продовжувати працювати онлайн і надалі, то життя суттєво не змінюється. Але якщо людина втратила роботу й мусить пристосовуватися до нової реальності, то й ступінь стресу буде вищим, напруга почне зростати.

У будь-якому разі для організму це стрес, і на виході із самоізоляції треба буде пройти етап адаптації. Тому що ми звикаємо до домашніх умов, і повертатися на роботу, до звичайного життя знову ж таки буде стресом, бо це вже будуть нові обставини.

Про втрати й межі

Ми, напевне, уперше в житті проживаємо таку ситуацію, коли вимушено сидимо вдома. Так, деякі люди можуть порушувати правила, але все ж таки ми в самоізоляції. Можемо не розуміти того, яка це напруга для нашої нервової системи.

Дуже сильно порушені межі, і це також впливає на те, що можемо відчувати гнів. Але в багатьох людей гнів є під забороною. Нас дратує, що не можемо піти в улюблену кав’ярню, улюблений парк, у кіно з друзями, але ми придушуємо це роздратування всередині та ще більше виснажуємося. Тому що проживаємо зараз втрату своїх звичок, роботи, відпустки. Важливо чесно собі сказати: зараз є нова реальність і потрібно в ній жити.

До того ж нас часто пригнічує стрічка новин у фейсбуці, де багато людей пишуть: ось я пройшов п’ять курсів, семінарів, отримав диплом. А ти сидиш і розумієш, що нічого не встигаєш, неефективно працюєш, гніваєшся на себе, і це знову ж таки пригнічує.

І тут варто зрозуміти, що втрата продуктивності – це нормальна біологічна реакція на ізоляцію. Таке часто відбувається під час стресової ситуації.

 

Як екологічно виходити із самоізоляції

Дуже важливо під час виходу із самоізоляції застосувати щадний режим. Намагатися дотримуватися звичок, які були під час карантину. Наприклад, якщо ви займалися вдома зранку спортом, не кидайте це, продовжуйте. Спорт – взагалі чудове запобігання депресивним станам.

Важливо подбати про свій графік і щоденні ритуали, обов’язково врегулювати сон. Під час стресу насамперед страждає саме він.

Тому як би це не було складно, але принаймні за тиждень до виходу в офіс за три години до сну варто обмежити гаджети, переглядання новин, вживати менше чаю й кави протягом другої половини дня, гуляти на свіжому повітрі хоча б пів години.

Потрібно давати собі час і місце, щоб пережити гнітючі стани, не ігнорувати їх. Якщо ви відчуваєте, що немає сил, енергії, виділяйте час на відновлення. Не соромтеся сказати колегам, що вам потрібно адаптуватися й ви не можете одразу виконувати такий обсяг роботи, як до карантину. Це нормально: організму потрібно знову призвичаїтися до поточних обставин.

Справа в тому, що стрес – це потрапити в самоізоляцію й у ній перебувати, і також стрес – це виходити з неї.

 

Способи розслаблення

Коли ми повернемося до звичайного життя, яке деякий час не буде для нас звичайним, важливо прислухатися до себе й навчитися розслаблятися.

Практичні інструменти, які можна
застосовувати будь-де:

  • максимально напружити все тіло, буквально стиснути, наскільки це можливо, кожен м’яз, а потім розслабитися. Зробити кілька підходів;
  • уявити, ніби ми надуваємося, як повітряна куля, і вдихати повітря через ніс. Потім через рот повільно-повільно видихати, уявляючи, ніби ця куля здувається;
  • виділити час для тривоги. Тобто усвідомити, що зараз страшно й тривожно. Запитати в себе, що я можу зробити зараз? Зараз я можу, наприклад, приготувати тепле какао й випити його. А бентежитись і переживати я почну о 18:00, наприклад. І ми собі вирішуємо, що з 18:00 до 18:30 можна досхочу переживати;
  • застосувати техніку «обійми метелика». Це техніка подолання посттравматичного синдрому, яка була розроблена в Мексиці для дітей, що пережили ураган, щоб посилити відчуття безпечного місця й зняти стрес. Схрестіть руки на грудях так, щоб права кисть лягла на ліве плече, а ліва – на праве. Почніть повільні почергові постукування. Повторюйте разів вісім. Це допоможе подолати неспокій.

Важливий маркер: якщо понад два тижні ви матимете пригнічений стан, слід звернутися до психолога. Це тривожний симптом того, що може розвинутися депресія.

Мистецтво малих кроків

У процесі виходу із самоізоляції варто собі сказати, що ви не будете з тими ресурсами, з якими були до карантину, і це нормально. Дуже довгий час у всіх був порушений графік, ми зазнали багато втрат, обмежень, тому потрібен час, щоб повернутися в докарантинний стан. Не намагайтеся форсувати події й усе надолужувати відразу, а рухайтеся малими кроками й дайте собі час на адаптацію.

Знову ж таки треба хвалити себе за всі найменші досягнення, не порівнювати себе не лише з іншими, а й із самим собою до карантину.

Скласти короткий графік на тиждень, який буде включати не лише робочі завдання, але й план відпочинку.

Погодити на роботі програму дій, обговорити цілі, завдання й, головне, очікування від вас, щоб зменшити напругу, якщо ви будете щось не встигати. І дати собі дозвіл рухатися у своєму темпі. Водночас поставити уявну точку, коли ви хотіли б прийти в звичайний режим. Нехай, наприклад, це буде два тижні. Тобто протягом двох тижнів ми дозволяємо собі бути в режимі адаптації й поступово рухатися до нашого докарантинного розпорядку.

 

Розвиток уваги молодших школярів за допомогою цікавих вправ та ігор

Увага – зосередженість, спрямованість свідомості людини у даний момент часу на якомусь реальному або ідеальному об’єкті, явищі, події тощо.

Обсяг, стійкість, концентрація та інші властивості уваги, які потрібно розвивати,

Всього є шість властивостей уваги. Порушення кожної з них по-своєму відбивається на діяльності дитини.

  1) Обсяг уваги. При невеликому обсязі уваги дитина не вміє концентруватися одночасно на декількох предметах і утримувати їх в пам'яті.

  2) Стійкість і 3) концентрація уваги. Працюйте в цьому напрямі, якщо дитина швидко відволікається на сторонні справи, не може довго зосереджувати увагу.

  4) Вибірковість уваги. Ця властивість вкрай важлива, щоб вміти зосередити увагу на значному процесі. І при цьому не звертати уваги на другорядні, відволікаючі стимули. Проблеми з вибірковістю уваги заважають доводити почате до кінця.

  5) Розподіл уваги. Дитині складно виконувати два завдання одночасно.

  6) Переключення уваги. Здатність швидко і легко перемістити увагу з одного виду діяльності на інший. Дитина важко переносить увагу з одного об'єкта на інший, перемикається занадто повільно? Розвивайте гнучкість уваги.

Ігри та вправи на увагу для дітей 6-8 років

Школярі молодших класів легко відволікаються на сторонні речі (смартфон, телевізор, вигляд за вікном), тому старайтеся перед заняттями виключити будь-які подразники.Придумайте кодове слово («увага», «починаємо») і попросіть дитину зосередитися після того, як ви це скажете.

Гра «Дожени робота» на концентрацію, вибірковість і стійкість уваги

 Накресліть такий квадрат з роботом. Він буде пересуватися вгору, вниз, вправо і вліво за вашими командами. Продиктуйте кілька ходів і попросіть дитину вказати, в яку клітинку перемістився робот. Водити по полю пальцем не можна.

Вправа «Слухаю і рахую» розвиваємо розподіл уваги

Прочитайте будь-яке речення, постукуючи олівцем по столу. Дитина повинна запам'ятати текст і порахувати кількість ударів.

Вправа «Читаю і рахую» на переключення і розподіл уваги

Запропонуйте дитині прочитати текст і одночасно порахувати кількість слів у ньому. Для рахунку не використовуємо пальці.

Вправа «Які звуки повторюються?» розвиваємо концентрацію уваги

Варіант 1. Ведучий зачитує 4-5 слів, у кожному з яких зустрічається якийсь один звук. Наприклад: хліб – відро – пролісок – камінь. Учні визначають звук, який повторюється в кожному слові.

Варіант 2. Дається набір слів, у яких повторюються 2 звуки. Наприклад: книжка – нитка – тканина – нирка – ноги.

Гра «Стеж за рухом і словом» розвиток розподілу уваги

Дорослий говорить, що діти повинні показати: ніс, рот, плече, вухо, і спочатку правильно доторкається до названої частини тіла, а потім починає «помилятися» (наприклад, показує брови, а говорить «вухо»). Діти повинні позати правильно.

Ігри та вправи на увагу для дітей 9-10 років

Для дітей постарше підійдуть більш складні вправи на увагу. Добре, якщо вони будуть не сильно нагадувати шкільні завдання, щоб дитина могла відволіктися від навчання і провести вільний час весело та корисно.

Вправа «Запам'ятай все» на концентрацію і розподіл уваги

Запропонуйте дитині уважно розглянути якийсь предмет не торкаючись до нього. Наприклад, настільну лампу, вазу або в'язку ключів. Потім нехай дитина закриє очі і постарається описати предмет. Якого він кольору, розміру? Який він на дотик?

Вправа «Що змінилося?» Розвиваємо обсяг уваги

Розкладіть на столі близько десяти предметів. Можна взяти, наприклад, канцелярське приладдя: ручки, олівці, пенал, лінійку і т.п. Потім попросіть дитину запам'ятати, як лежать предмети. Після цього попросіть дитину закрити очі і дорахувати до 20-ти. За цей час поміняйте деякі з предметів місцями або зовсім приберіть. Запропонуйте дитині сказати, що змінилося.

Вправа «Заборонена цифра» на концентрацію і розподіл уваги

Рахуйте вголос від одного до 50, не називаючи числа, в яких є цифра 4. Замість них говорите: «Не зіб'юся». Запропонуйте дитині повторити вправу. Потім – в зворотньому порядку, але не називаючи числа, де є цифра 5.  

 Проводьте час весело та з користю!

 

 

 

Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz