Четвер, 09.07.2020, 14:10Вітаю Вас Гость | RSS
Полтавська загальноосвітня школа №24
Меню сайту
Категорії розділу
Новини сайту [8]
Новини школи [588]
Наше опитування
Вчитель повинен бути для учня...
Всього відповідей: 52
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка медичної сестри


Сестра медична Лісоколенко Тетяна Анатоліївна

Адреса електронної пошти – tanyalisokolenko86@i.ua

Консультацію в період карантину можна отримати

по телефону 095-68-58-775 (можна через Viber).

 

                                                                                                                 Поняття готовності дітей до школи
                                                                                              З шести або з семи років потрібно віддавати дитину в 1 клас?

 Однозначно відповісти на це питання не можна, оскільки необхідно враховувати ряд чинників, що визначають підготовленість дитини до навчання. Саме від того, наскільки
дитина розвинена фізично, психічно, розумово і особово, а також який стан здоров’я дитини і залежатиме, з якого віку її необхідно почати навчання в школі. 
  Має значення весь комплекс чинників, що визначають рівень розвитку дитини, при якій вимоги систематичного навчання не будуть надмірними і не приведуть до порушення її здоров’я. Нагадаємо, що у дітей, не підготовлених до систематичного навчання, важче і довше проходить період адаптації (пристосування) до школи, у них набагато частіше виявляються різні труднощі навчання, серед них значно більше неуспішних, і не тільки в першому класі.
Нейрофізіологічна готовність до школи.
  Важливим показником готовності до школи є функціональне дозрівання центральної нервової системи, що виражається в так званій асиметрії великих півкуль головного мозку. Кожна півкуля починає виконувати специфічні функції при обробці інформації, що одержується ззовні. Так:
- права півкуля відповідає за просторове орієнтування, за емоційно-образне сприйняття. Права півкуля схоплює картинку всю цілком, зі всіма деталями, не подрібнюючи її на частини;
- дробовим сприйняттям займається ліва півкуля. Саме в ній знаходяться центри мови, які і дозволяють виділити в навколишньому світі частини, аналізувати їх, вибудовувати логічні причинно-наслідкові ланцюжки. 
  Чим краще виражена спеціалізація півкуль, тим вище рівень сприйняття і переробки інформації. 
  Рівень сформованості асиметрії дозволить визначити тест на праворукість-ліворукість. Дитині пропонується ряд завдань і наголошується, якою рукою вона вважає за краще працювати. Не треба загострювати увагу дитини на тому, що вам важливо, якою рукою вона виконує завдання.
Завдання 1. Попросіть дитину намалювати будь-яку картинку. Відзначте, якою рукою вона це робить. Запропонуйте намалювати цю ж картинку іншою рукою. Порівняйте малюнки, визначте, який з них намальований якісніше, якою рукою дитині було малювати легше.
Завдання 2. Покладіть прямо перед дитиною три коробки з-під сірників і скажіть, що в одному з них захований сірник. Хай вона знайде, в якому. Відзначайте, яка рука активніша при відкритті коробочок.
Завдання 3. Запропонуйте дитині побудувати колодязь з сірників або паличок для рахунку. Яка рука діє активніше?
Завдання 4. Візьміть невеликий м’яч. Запропонуйте дитині пограти в м’яч. Треба буде кидати і ловити його однією рукою. Яка рука діє активніше?
Завдання 5. Запропонуйте дитині щось вирізувати по контуру з листівки. Ведучою вважається рука, яка виконує активну дію.
Завдання 6. Нанизування бісеру або ґудзиків. Ведучою вважається рука, яка виконує активну дію.
Завдання 7. Попросіть дитину відкрити декілька пляшок з кришками, що відгвинчуються. Яка рука діє активніше?
Завдання 8. Дайте дитині шнур середньої товщини, на якому заздалегідь зав’яжіть декілька вузликів. Рука, якою дитина розв’язує вузли, і буде ведучою.
Завдання 9. Попросіть дитину побудувати будинок з кубиків. Рука, яка бере кубики, поправляє їх, і є ведуча.
   Підрахуйте, скільки разів права і ліва руки виявлялися ведучими. Якщо більше „плюсів” одержала права рука, означає, дитина праворукий, якщо ліва – ліворукий. Якщо кількість плюсів у правої і лівої руки однакова, то можна говорити про те, що функціональна асиметрія сформована недостатньо. Сьогодні ліворукість не є патологією – ліворуких дітей не треба перенавчати, більш того, це вважається навіть шкідливим. Попросту при навчанні треба враховувати особливості ліворуких дітей.
   Проведення співбесіди з дітьми служить для визначення програми навчання, відповідної рівню розвитку, здібностям і здоров’ю дитини. Основною метою співбесіди з майбутнім першокласником і його батьками під час вступу до школи є:
•    виявлення рівня дошкільної підготовки, розвитку і готовності до систематичного навчання в школі;
•    рекомендації батькам у виборі системи навчання;
•    рекомендації батькам по складанню індивідуального плану підготовки дитини до початку навчання;
•    консультації з вузькими фахівцями: логопедом, психологом, у разі потреби – з психоневрологією, обстеження на медико-педагогічній комісії для уточнення питання про вибір типу школи: загальноосвітня або спеціальна (коректувальна).

СКІЛЬКИ ЧАСУ ДІТИ МОЖУТЬ БЕЗ ШКОДИ ДЛЯ ЗДОРОВ’Я ПРАЦЮВАТИ З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ
   УЧИТЕЛЯМ НЕ СЛІД ЗАБУВАТИ, ЩО НАВІТЬ КОЛИ УРОКИ ПРОВОДЯТЬСЯ ДИСТАНЦІЙНО, ТРЕБА ПРОДУМАТИ ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКИ, ПІД ЧАС ЯКИХ РОБИТИ РІЗНОМАНІТНІ ВПРАВИ, ЗОКРЕМА, ДЛЯ ОЧЕЙ, ВЕСЕЛІ РУХАНКИ, МУЗИЧНО-РИТМІЧНІ ВПРАВИ, МУЗИЧНО-ТАНЦЮВАЛЬНІ РУХИ, СПІВ ІЗ РУХАМИ, ПЛАСТИЧНЕ ІНТОНУВАННЯ (ЗОБРАЖЕННЯ РУХАМИ МЕЛОДІЇ) ТОЩО. ГОЛОВНЕ, ЩОБ ЦЕ ВІДБУВАЛОСЯ НЕФОРМАЛЬНО, БАЖАНО ІНТЕРАКТИВНО.

   Для збереження здоров’я дітей під час інтенсивних дистанційних занять у період карантину (і не тільки) важливо раціонально визначати навантаження при роботі з технічними засобами навчання.
   На які ж норми орієнтуватися? Скільки саме часу потрібно відвести на роботу з комп’ютерною технікою, а надто ураховуючи, що, крім використання в дистанційній освіті комп’ютерів і гаджетів, діти ще й дивляться відеоуроки на ТБ, а отже, навантаження на очі зростає?
   Деталізуючи цю тему для завучів шкіл області під час онлайн-семінару «Науково-методичні орієнтири організації дистанційного навчання», що відбувся 14 квітня в #ЦифровийофісПОІППО, фахівчиня ПОІППО ім. М. В. Остроградського Галина Заєць пояснила, що, згідно із пунктами 6–8 розділу V «САНІТАРНОГО РЕГЛАМЕНТУ для закладів загальної середньої освіти» (2019), при використанні технічних засобів навчання під час проведення уроку потрібно чергувати види навчальної діяльності.
   Мовою документа, «безперервна тривалість навчальної діяльності з ТЗН упродовж уроку повинна бути: для учнів 1 класів – не більше 10 хвилин; для учнів 2–4 класів – не більше 15 хвилин; для учнів 5–7 класів – не більше 20 хвилин; для учнів 8 –9 класів – 20–25 хвилин; для учнів 10–11 (12) класів на 1-й годині занять до 30 хвилин, на 2-й годині занять – 20 хвилин.
   При здвоєних уроках для учнів 10 –11 класів – не більше ніж 25–30 хвилин на першому уроці та не більше 15–20 хвилин на другому уроці.
   Використання апаратних засобів віртуальної реальності (інтерактивні дошки, мультимедійні технології та пристрої) дозволяється не більше 15 хвилин упродовж уроку та не більше 10 % часу упродовж тижня.
   Після занять із застосуванням ТЗН проводиться фізкультхвилинка та гімнастика для очей, в кінці уроку – фізичні вправи для профілактики загальної втоми.

 

 

В Україні з понеділка, 11 травня, за рішенням уряду послаблюються карантинні заходи - буде поновлена робота частини закладів та певних видів діяльності за умови дотримання ними протиепідемічних заходів.
   Але, все ж таки не дозволятиметься проведення масових заходів, переміщення групами більш ніж 2 особи (окрім супроводження дітей), перебування у громадських місцях дітей віком до 14 років без супроводу дорослих.
   У громадських місцях необхідно вдягати маску або респіратор, а виходячи з дому, потрібно мати з собою документ, що посвідчує особу.

Як правильно кашляти у людних місцях.

  

Як правильно кашляти у людних місцях.

   Кашляти потрібно в зігнутий лікоть, а не в руку.

  "Існує етикет кашляння, коли ми маємо кашляти в зігнутий лікоть, а не в руку. Якщо хтось використовує хустинки, то їх після цього треба викидати. А гігієна для запобігання коронавірусу дуже подібна до гігієни звичайного сезонного грипу".

   Медичні маски здоровим людям не допомагають. Їх мають використовувати хворі, медики та ті, хто піклуються про хвору людину. 

   А ще потрібно часто мити руки. Якщо доступу до води немає, можна скористатися антисептиком. 

   Антисептик – засіб, що мусить бути в кишені/сумці/рюкзаку сучасної людини. 

   Як правильно користуватися антисептиком для рук:

   З поширенням коронавірусу загострилося питання важливості очищення рук. Але чисті руки потрібні завжди, а не лише в часи спалахів хвороб.

   Він незамінний, коли треба очистити руки, але води та мила поблизу немає. 

   Але дуже важливо користуватися ним правильно. Просто потерти долоні 3 секунди не допомагає.

    Центр громадського здоров’я України дає такі рекомендації для вибору та користування антисептиком:

 Не кожен антисептик, який продають майже на кожній касі в супермаркеті, впорається зі збудниками. Обирайте той, який містить від 60–80% спирту або містить 2% хлоргексидину.

Антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук. Для цього слід використовувати 3 мл розчину, а це не менше 24–27 "пшиків" того, що з дозатором. Якщо у вас такий, то просто відкрутіть дозатор та вилийте на руки не менш 3 мл. До речі, правильну кількість антисептика зазвичай вказують на інструкції до виробу.

 Обробляти руки слід не менше 30 секунд. Це справді важливо, інакше небезпечні мікроби можуть вижити.

Багато бруду збирається під нігтями, тож особливу увагу приділіть їхньому очищенню.

 У разі частого користування антисептиком застосовуйте крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри.

 Тримайте антисептик якомога далі від маленьких дітей. Ці симпатичні баночки дуже притягують малечу, але спирт, який є в антисептику, дуже токсичний.

   Антисептичні засоби на основі спирту можуть швидко зменшити кількість мікробів на руках у деяких ситуаціях, але вони – не панацея від усіх видів мікробів. Для видалення деяких з них ефективніші старі добрі мило та вода. Тому не нехтуйте цими видами гігієни, якщо вони доступні. Особливо віддавайте перевагу милу та воді, якщо:

руки помітно брудні або жирні,

на шкіру потрапили шкідливі хімічні речовини, пестициди та важкі метали.

  Отже, не забуваємо, що послаблення не означає зняття карантину!! Дотримуємось всіх заходів безпеки!!

Бережіть себе та своїх рідних!!     Будьте здорові!!
 

 

 

Вхід на сайт
Логін:
Пароль:
Пошук
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Архів записів
Друзі сайту
  • Офіційьний блог
  • uCoz Спільнота
  • FAQ по системі
  • База знань uCoz